Суббота, 18.05.2024, 10:27
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Каталог файлов | Регистрация | Вход
Меню сайта
Форма входа
Корисні посилання
Категории раздела
Мои файлы [42]
Поиск
Календарь
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Особистий сайт Старушок Лілії Іванівни
    Главная » Файлы » Мои файлы

    КОНЦЕПЦІЯ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ШКОЛИ
    02.01.2014, 19:57

    КОНЦЕПЦІЯ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ШКОЛИ

     

    Загальні положення.

     

            Інформатизація загальноосвітніх навчальних зак­ладів  є невід'ємною складовою інформатизації освітньої галузі. Вона істотно впливає на зміст, організаційні форми і методи навчання та управління навчально-пізнавальною діяльністю, а також спричиняє зміни в діяльності учнів, учителів, керівників закладу освіти, охоплює всі напрями та сфери їх діяльності. Однією з найістотніших складових інформатизації школи є створення, впровадження та розвиток комп'ютерно-орієнтованого освіт­нього середовища на основі інформаційних процесів, систем, мереж, ресурсів і технологій, побудованих на базі засобів сучасної обчислювальної та телеко­мунікаційної техніки.

            Головною метою інформатизації школи є підготовка підростаючого покоління до повноцінної плідної життєдіяльності в інформаційному суспільстві, підвищення якості, доступності та ефективності навчально-виховного процесу. Стосовно мети інформатизації школу розглядають як інформаційне середовище, в якому відбу­вається навчально-виховний процес (НВП). Специфіка інформаційних потоків, які циркулюють у школі, їхня періодичність, обсяг, необхідність контролю за прохо­дженням інформації тощо характеризує НВП як такий, що відбувається з викорис­танням сучасних комп'ютерних і телекомунікаційних засобів щодо зберігання, оп­рацювання, передавання, надання інформації.

             Інформаційне навчальне середовище школи розглядають як штучно побу­доване середовище, структура й складові якого сприяють досягненню цілей НВП. Структура інформаційного навчального середовища школи визначає його внут­рішню організацію, взаємозалежність між елементами середовища як системи, що реалізує НВП. Складові інформаційного навчального середовища школи ви­значають його змістову і матеріальну наповненість, тобто є ресурсом, який вво­диться у діяльність учасників НВП у міру необхідності й набуває засобів навчан­ня. Необхідною умовою існування інформаційного навчального середовища школи є можливість реалізації в його межах інформаційного й функціонального компо­нентів НВП. Достатньою умовою його існування є наявність суб'єкта навчання та забезпечення в межах цього середовища циркуляції навчальної та управлін­ської інформації в певному обсязі. Суб'єкт навчання є кінцевим адресатом сис­теми дій, що відбуваються в школі. Життєвий цикл такого середовища визна­чають часом існування інформації в активній формі, тобто часом, який потрібен для сприймання та засвоєння суб'єктом управління інформації. Враховуючи ру­хомість інформаційного навчального середовища, говорять про періодичність його життєвого циклу. Інформаційне навчальне середовище школи складається з окремих середовищ (підсистем). Кожну з підсистем розглядають як замкнене інформаційне середовище. Наявність засобів інформаційних технологій формує комп'ютерно-орієнтоване інформаційне навчальне середовище і надає змогу створити відкрите навчальне середовище за умови забезпечення підключення до глобальної інформаційної мережі.

         Об'єктивна необхідність підвищення ефективності освіти час від часу при­зводить до спроб оновити засоби організації НВП. З-поміж засобів виділяють різно­манітні апаратно-програмні засоби інформаційних технологій. Ці засоби вже значною мірою вплинули на традиційні парадигми системи освіти, які, у свою чергу, викликали сподівання на можливість різкого підвищення якості, доступності та ефективності навчання.

            Інформатизація школи передбачає:

    -         розробку та використання комп'ютерно-орієнтованої технології збирання та опрацювання управлінської інформації;

    -         вико­ристання діалогових засобів доступу до баз даних;

    -         взаємодію з галузевими систе­мами опрацювання інформації;

    -          створення умов для прогнозування наслідків прий­няття рішень щодо управління НВП;

    -          використання засобів телекомунікації;

    -          розробку та впровадження автоматизованих робочих місць.

            Концепція інформатизації школи включає стратегічні цілі та основні принципи її інформатизації, простежує тенденції все більш зростаючої експансії комп'ютерів у НВП, порівнює окремі прогностичні очікування, що задекларовані на початкових етапах комп'ютеризації, з результатами і подальшим перспективним використан­ням комп'ютерної техніки та інформаційних технологій в  школі.

     

    Нормативно-правова база.

            Нормативно-правове забезпечення інформати­зації школи регулюється переліком державних законодавчих і нормативних актів, які в сукупності є нормативно-правовою базою інформатизації ЗОНЗ України.

     

    Головна мета та основні завдання.

            Програма інформатизації школи — це комплекс взаємопов'язаних окремих завдань (проектів) інформатизації, спрямо­ваних на реалізацію освітньої політики школи, визначення пріоритетних напрямків інформатизації та формування інформаційного навчального середовища для задо­волення інформаційних потреб учасників НВП. Головною метою програми інфор­матизації школи є забезпечення всіх учасників НВП своєчасною, достовірною та повною інформацією на основі широкого використання інформаційних технологій.

     

    Принципи формування.

            Програму розроблено (визначають перелік заходів інформатизації), спираючись на довгострокові пріоритети розвитку школи з ура­хуванням державної політики в галузі освіти України, світових досягнень науки та тенденцій у сфері інформатизації, і спрямовано на розв'язання проблеми підви­щення якості, доступності та ефективності навчання. Реалізацію Програми здійсню­ють з дотриманням таких основних принципів: координація розробки й реалізації заходів інформатизації щодо цілей, етапів, ресурсів та обсягу робіт; забезпечення випереджального розвитку нормативно-правової бази регулювання відносин учас­ників навчально-виховного процесу; системність формування та виконання про­грами; узгодженість пріоритетів інформатизації системи управління з основними напрямами програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів та інши­ми програмами розвитку змістової складової навчально-виховного процесу.

    Методологічні основи впровадження.

            Апаратно-програмне забезпечення інформатизації школи покладено на комп'ютер — інформаційний засіб, викорис­тання якого сприяє інформаційно-інтелектуальному розвитку учасників НВП, інфор­матизації школи, розширенню галузі використання інформаційних ресурсів і тех­нологій.

    Організаційні основи впровадження.

            Інформатизація НВП у школі передба­чає впровадження проектів (системи заходів), метою яких є розробка ІСУНП. Під час розробки враховуються: існуючі закони управління; системність та безпе­рервність процесу управлінського впливу; моделювання об'єктів і суб'єктів управ­ління; діалектична єдність управління при дотриманні плюралізму всіх форм влас­ності; комплекс взаємопов'язаних елементів, які складають у системі єдине ціле. Розробка ІСУНП враховує різні компоненти: організаційну структуру; функціональні підсистеми; апаратно-програмні засоби; інформаційні потоки; обмеження системи.

    Очікувані результати.

           Реалізація програми «Інформатизація школи» забезпе­чить:

    -         якісно новий рівень функціонування системи управління навчально-вихов­ним процесом та школою в цілому;

    -         розширення доступності інформаційних ресурсів школи;

    -         підвищення якості, доступності та ефективності навчання;

    -         скорочення термінів часу, виділених на прийняття управлінських рішень, за рахунок впровадження та експлуатації систем перетворення інформації;

    -         запровадження передумов розробки та впровадження електронних доку­ментів.

           Інтегральний ефект впровадження програми «Інформатизація школи» поля­гає в підвищенні якості навчання й виховання учнів. Оцінювання такого ефекту здійснюється з урахуванням не тільки економічних показників, а й мораль­них, етичних та інших категорій підвищення рівня життя людини.

     

     

     

    Категория: Мои файлы | Добавил: liliastarushok
    Просмотров: 1518 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:
    Бесплатный хостинг uCozCopyright MyCorp © 2024