Суббота, 04.05.2024, 12:14
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Форма входа
Корисні посилання
Категории раздела
Мои статьи [4]
Поиск
Календарь
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Особистий сайт Старушок Лілії Іванівни
    Главная » Статьи » Мои статьи

    Висновок про роботу над проблемою вчителя

     Висновок про педагогічну та методичну діяльність   вчительки інформатики Старушок Лілії Іванівни по проблемі

    „Формування  основних груп компетентностей

    учнів на уроках інформатики

    через використання інноваційних технології”.

       Старушок Лілія Іванівна працює у Вишнівчицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів вчителем інформатики з 1992 року. В процесі здійснення навчально-виховного процесу використовує ефективні форми роботи з учнями, постійно працює над удосконаленням форм і методів навчання інформатики, намагається забезпечувати належний науково-теоретичний і методичний рівень в організації навчально-виховного процесу, використовує досягнення науки, дбає про розвиток творчих здібностей школярів, здійснює національне виховання учнів на основі традицій і звичаїв українського народу.

         Вчителька вважає, що серед завдань навчання інформатики найосновнішими є підвищення рівня викладання предмета, спрямування його на формування в учнів комп’ютерної грамотності, показ практичного застосування  набутих знань в основних галузях виробництва, удосконалення методів навчання, навчання учнів самостійної роботи з підручником, підвищення ефективності основної форми навчально-виховного процесу – уроку.

          Успішне виконання цих завдань багато в чому залежить від того, як буде підготовлений урок і як його проведе вчитель. Тому завжди Лілія Іванівна розпочинає свою роботу з розробки календарно-тематичних планів для кожного класу, під час якої продумує і планує, які форми і методи навчання будуть використовуватись під час вивчення тої чи іншої теми. Під час поурочного планування  визначає оптимальні шляхи реалізації основних функцій: освітньої, розвиваючої, виховної.

          Під час проведення уроків вчителька намагається використовувати як традиційні так і нетрадиційні форми роботи з учнями. Лілія Іванівна розуміє, що основне завдання роботи з учнями – не тільки передати їм визначену суму знань, розвинути їх вміння і навички, але й навчити школярів використовувати отримані знання на практиці. Метою  роботи  вчительки є така організація навчання, таке засвоєння учнями матеріалу, де б вони усвідомили, що саме потрібно осмислити, з’ясувати у завданнях. Діти в результаті розуміють, на що саме спрямовані їхні навчальні дії, адже саме те, що усвідомлюється дітьми, і є предметом їх дії.

          Тому вчителька   намагається збільшити емоційний вплив, домогтися новизни сприйняття, намагаюся подавати матеріал у цікавій для учнів формі. Всі педагогічні методи, які використовуються в роботі, спрямовуються на те, щоб предметом думки учнів став матеріал, який вивчається. Організовує активну мислену діяльність учнів шляхом використання активних та інтерактивних методів навчання і виховання. В процесі роботи вчителька практикує проведення інтелектуальних розминок, які приводять учнів у активний стан за рахунок активізації набутих раніше знань, обмін думками та вироблення загальної позиції, роботу в малих групах.

        Вчителька розуміє, що активні методи навчання спрямовані насамперед на розвиток в учнів самостійного мислення та здібності розв’язувати різні життєві задачі. Основні методи навчання і виховання, які застосовуються в практиці роботи, це: аналіз конкретних ситуацій, „сократичний метод” навчання, „ мозкова атака”, тематична дискусія, ігри, „мікрофон”, „акваріум” тощо.

          Так, наприклад, під час вивчення  теми «Бази даних» проводиться рольова гра. Клас поділяється на  групи:„ Агентство нерухомості», «Автосалон», « Квартирне агентство ». Кожна група отримує своє завдання. По закінченні роботи кожна група представляє свою роботу, відбувається спільне обговорення, робляться висновки.

          Велика увага приділяється здійсненню диференційованого підходу до викладання предмета. Технологія диференційованого навчання, яку вчителька використовує в практиці роботи, базується на поділі учнів в класі на 3 індивідуально-типологічні групи за темпом навчання, рівнем навченості, пізнавальної активності та самоорганізації, забезпеченні провідної ролі методу самостійної роботи на уроці.

              Чітко визначається триєдина мета кожного уроку, яка чітко реалізовується протягом його проведення. Перед початком вивчення теми  учнів ознайомлюють  з планом її вивчення, з програмовими вимогами, з типовими завданнями, які виносяться для  контрольної роботи. Вчителька намагається будувати гнучкі структури уроків, під час проведення яких використовуються різні види робіт, що чергуються з обліком продуктивності праці учнів. Використовуються різні види опитування учнів: усне, диктанти, самостійні роботи тощо. Практикує проведення уроків з використанням активних та інтерактивних методів навчання, проблемно-пошукових ситуацій під час яких використовую наочність, дидактичний та  роздатковий  матеріал, що сприяє кращому засвоєнню учнями нового матеріалу. Звертається увага на раціональне поєднання індивідуальних, колективних та групових форм роботи на уроці. Так, під час проведення уроку по темі   «Комп’ютерна графіка» Лілія Іванівна залучила здібних дітей до роботи з карточками, інші учні працювали в парах, в кінці уроку колективно обговорювали вивчений матеріал.

          На уроках  домінує особистісно орієнтований  тип стосунків, що забезпечує високий рівень пізнавальної активності школярів. Учні почуваються на уроках комфортно, у безпеці. З метою активізації пізнавальної діяльності учнів  створюються умови навчальної діяльності, які стимулюють пізнавальну творчу активність учнів, використовуючи методи, що забезпечують самовираження учнів, спрямовані на самопізнання  і розвиток.

         Велика увага приділяється реалізації міжпредметних зв’язків під час проведення уроків з такими предметами як фізика, образотворче мистецтво, економіка, математика.

       Звертається увага вчителькою на психофізіологічні особливості своїх вихованців та вміло використовуються  під час проведення уроків та в позаурочній діяльності з метою розвитку пам’яті, уваги, уяви.

         З метою реалізації здоров’язберігаючої складової,  використовуться в змісті уроків питання, пов’язані зі здоровим способом життя, ставленням до людини і її здоров’я, як до найвищої цінності. Практикує Лілія Іванівна проведення фізкультхвилинок та інших  оздоровчих моментів, емоційних розрядок, слідкує за дотриманням правил техніки безпеки під час роботи за ПК, спонукає учнів до правильного сидінням  за партами, за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог в кабінеті під час уроку.

          Працює вчителька із здібними учнями. Складено індивідуальну програми роботи з обдарованими учнями . Як результат    роботи –участь учнів, яких навчає у районних олімпіадах з інформатики, участь в МАН. В 2011 році учень 11 класу посів 3 місце в районній олімпіаді з ІКТ. Три учні брали участь у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної грамотності "Бобер – 2011» та показали відмінний результат. Систематично учні, яких навчає Лілія Іванівна беруть участь у заочній інтернет-олімпіаді з інформатики.

             Певна робота проводиться  на виконання „Положення про навчальний кабінет ЗОНЗ”. Так, комп’ютерний клас знаходиться на 3 поверсі. Розподіл та збереження засобів навчання і навчального обладнання здійснено згідно з вимогами навчальних  програм за предметами, розділами і темами. У класній кімнаті створено тематичну картотеку дидактичних та навчально-методичних матеріалів, навчально-наочних  посібників, навчального обладнання. Також кабінет оснащений підручниками, фаховими журналами,  бібліотечкою науково-популярної, довідково-інформаційної і методичної літератури, розробками відкритих уроків та виховних заходів. На стінах знаходяться змінні інформаційні кутки для учнів 10 та 11 класів.

          Випускники школи, яких  навчала Лілія Іванівна продовжують навчання у Кам”янець-Подільському національному університеті на фізико - математичному факультеті, Київському педагогічному інституті на фізико – математичному факультеті.

     

     

    Категория: Мои статьи | Добавил: liliastarushok (11.12.2013)
    Просмотров: 2222 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 1
    1 Amoriuh  
    0
    This will be all of week 1 and into the 3rd day of week 2 <a href=https://viagr.art>free samples of viagra or cialis</a>

    Имя *:
    Email *:
    Код *:
    Бесплатный хостинг uCozCopyright MyCorp © 2024